ingrijirea pomilor fructiferi

Rss     Subscribe     Share     Tweet    


0 Points

Lead

Nov 29 10 12:43 AM

Tags : :

Pomi fructiferi - Erbicide
Basta 14 SL
Substanta activa: glufosinat de amoniu 150 g/l
Erbicid pentru combaterea buruienilor monocotiledonate si dicotiledonate anuale si perene la pomi si vii pe rod,
Pomi
Buruieni monocotiledonate si dicotiledonate anuale si perene (tratament postemergent, in decada a doua a lunii mai, cand temperatura medie zilnica a fost mai mare de 19-20 grade Celsius � cerinta de baza pentru obtinerea unei eficacitati sigure)
5-6 l/ha postemergent

---------------------------------------------------------------
BASTA 14 sL 5L----------doza 5-6 l/ha postemergen----------Pret: 72,10 /L,KG Ron Fara TVA

-----------------------------------------------------------------------------------
GALIGAN 240 EC floarea-soarelui, ceapă săm�nţă, pomi, pepiniere silvice, pepiniere de măr şi prun

------------------------------------------------------------------------------------------------------

GLIFOGAN 480 SL gr�u, livezi pe rod, căi ferate, mirişti, canale irigaţii, pepiniere silvice, plantaţii silvice

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GOAL 2 XL floarea-soarelui, pomi, legume, viţă-de-vie

------------------------------------------



[/b]
Quote    Reply   

#1 [url]

Nov 29 10 12:53 AM

Stropirea pomilor cu zeama bordeleza
stropeste pomii impotriva
moniliozei(putregaiului),rapan si fainare.Cu
FOLPAN si SHAVIT.


: Deoarece acest post este zilnic cautat de cei mai multi dintre vizitatorii mei vreau sa spun ca nu mai stropim pomii cu zeama bordeleza,ca i-am stropit atunci in februarie cand inca nu incepusera sa vegeteze.Acum…gata cu piatra vanata la pomi,caci pomii imbobociti i-am stropit deja cu dithane si am scris post cu stropirea a II-a a pomilor.Dragi vizitatori,daca va intereseaza doar cum se prepara zeama bordeleza pentru stropirea vitei de vie,desi si aceasta este mult prea devreme caci abia a dat via muguri,deci prepararea este la alt post…trebuie sa caut caci vad ca nu-i aici.O folosim si la rosii dar cand le plantam in gradina,dupa vreo 2 saptamani.Scriem la “cauta” “Bolile legumelor” si acolo, in acel post, este reteta pentru zeama bordeleza.

Azi,Stapanul Inelului meu a stropit pomii impotriva bolilor la pomi cum ar fi RAPANUL si FAINAREA.Acum este momentul,este prima stropire a pomilor din intreg ciclul anual.Desi ea a fost inventata pentru MANA VITEI DE VIE, ca de acea se numeste bordeleza,se foloseste cu succes si la pomii fructiferi.

Stropirea pomilor cu zeama bordeleza
UPDATE LA 2 MARTIE:Folosirea zemei bordeleze in combaterea manei la vita de vie are o vechime de peste 100 de ani.
Inainte de aparitia manei proprietarii de vii din zona Bordeaux (Franta), care aveau vii pe marginea drumurilor, obisnuiau sa le stropeasca cu o solutie de sulfat de cupru si var pentru a le feri de raufacatori.
Dupa aparitia manei s-a constatat ca aceste vii nici nu se imbolnaveau.
Pentru prima data zeama bordeleza a fost folosita in anul 1855, in Franta, de catre profesorul Millardet, in vederea protejarii vitei de vie impotriva atacului de mana ajungand sa fie unul din cele mai raspandite produse folosit in aceste tratamente.
Intre timp au aparut noi fungicide eficiente si care, in plus asigura o mai mare usurinta in efectuarea tratamentelor.
Cu toate acestea, zeama bordeleza este prezenta pe lista fungicidelor recomandate, deoarece se remarca printr-o mare eficacitate in prevenirea atacului de mana, o buna aderenta si o solubilizare treptata a cuprului, ceea ce prelungeste eficacitatea acesteia etc. Aplicarea zemei bordeleze la ultimele stropiri asigura mentinerea frunzelor pe butuc o perioada mai lunga, ceea ce favorizeaza maturarea coardelor si a strugurilor.
Numeroase observatii au dovedit ca ultimile tratamente antimana cu zeama bordeleza au influenta favorabila si asupra atacului de oidium (fainare), ca si asupra putregaiului acid, de origine bacteriana.
Literatura de specialitate mentioneaza si efectul pozitiv pe care il au urmele de cupru in must in prevenirea aparitiei unor gusturi dezagreabile (de hidrogen sulfurat, mercaptan) la vinurile rezultate.
In ultimul timp se preconizeaza practicarea unei “viticulturi biologice” in vederea protejarii mediului inconjurator, pastrarii echilibrului natural, mentinerii fertilitatii solului, obtinerii unor produse vitivinicole care sa nu afecteze sanatatea consumatorilor.
In acest scop se recomanda tratamente pentru combaterea manei cu fungicide pe baza de cupru in care sulfatul de cupru, sub forma de zeama bordeleza, ocupa un loc important.
Prepararea zemii bordeleze este insa destul de anevoioasa necesitand o atentie sporita pentru a obtine o neutralizare perfecta.
In plus, zeama bordeleza trebuie folosita in aceeasi zi in care a fost preparata, deoarece daca se pastreaza pana a doua zi isi pierde eficacitatea.
Conf. dr. Magdalena GEORGESCU( in Fermierul)

Quote    Reply   

#3 [url]

Nov 29 10 4:11 PM

Uleiul horticol se aplica la plantele cu frunze cazatoare inainte de pornirea in vegetatie. Nu este recomandat la pinaceae si plantele aflate in vegetatie; Concentratia la orice produs se obtine in functie de numarul de litrii de apa in care se dizolva spre exemplu dorim o zeama bordeleza 1% asta inseamna 100g/10l apa;Zeama bordeleza e recomandata in special inainte de pornirea in vegetatie, fiti atenti la concentratii ca sa nu ardeti plantele, intre tratamente pastrati minim 14 zile.
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------(andrusk @ Feb 6 2008, 13:24) *
Azi am cumparat zeama bordeleza.Contine 80% sulfat de cupru si 20% cupru metalic si plicul are 50 gr pentru 10 l apa. E buna?
e foarte buna, dragul mosului.
incearca sa acoperi cat mai mult din suprafata pomului.
ideal e sa bagi si un insecticid in solutie, regent, sinoratox, victenon, etc.
mai dai pe la jumatatea lui martie si in floarea pomilor, neaparat cu un insecticid atunci.
taierile sa le faci neaparat, astea sunt ca micul dejun la om.

-----------------------------------------------------
---------------------------------------------------
Azi am cumparat zeama bordeleza.Contine 80% sulfat de cupru si 20% cupru metalic si plicul are 50 gr pentru 10 l apa. E buna?

asta nu este zeama bordeleza !!!da-ne denumirea de pe plic si o sa -ti spunem daca este posibila utilizarea ei la stropirile de iarna!multi vinzatori nu stiu nimic despre substantele care le comercializeaza !in mod cert cantitatea de substanta activa este prea mica pt 10 litri de apa,probabil ca este dozajul recomandat pe timp de vara!piersicul nu suporta stropirile cu substante pe baza de cupru in timpul vegetatiei!deci poate fi stropit cu acestea doar iarna ,sau dupa caderea frunzelor pt maturarea lemnului!stropitul la inflorit se face inainte de deschiderea bobocilor(dar cind acestia sint colorati specific soiului) si se repeta cind circa 40 % din flori sint deja scuturate!sint insecticide si fungicide specifice fiecarui tip de copac!nu le face dupa ureche pt ca poti sa ramii fara recolta,datorita distrugerii polenului de catre substantele chimice!

Quote    Reply   

#4 [url]

Nov 29 10 4:12 PM

Stropiri fundamentale pentru pomii fructiferi

In pomicultura, dupa efectuarea taierilor si stropirilor de iarna urmeaza o serie de lucrari si stropiri care vor asigura recoltele acestui an.

La mar se aplica doua tratamente de baza cand:
1. 10-20% din mugurii florali sunt la inceputul infrunzirii (sunt cat o urechiusa de iepure);

2. 10-15% din flori si-au scuturat petalele.

Ambele tratamente se executa impotriva rapanului si a fainarii. La aceste stropiri, se folosesc unul dintre urmatoarele produse: Benlate 50WP 0,05-0,07%, Punch 40EC 0,005 - 0,0075%, Rasumin 0,15%, Systane 0,1 - 0,125%.

Este indicat sa folositi solutiile alternative pentru o mai mare eficienta.

La prun de o importanta covarsitoare sunt in aceasta perioada urmatoarele tratamente:
1. Pentru reducerea rezervei de daunatori, stropirea se aplica intre fazele de buton verde si inaltarea inflorescentelor. Tratamentul se aplica cu zeama bordeleza 1% sau Turdacupral 50 PV 0,5%.

2. La caderea petalelor, prunii se stropesc cu unul din urmatoarele produse: Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2%.

La par in aceasta perioada este obligatoriu tratamentul pentru rapan si defoliatoare care se executa cu Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2% si se efectueaza in intervalul dintre inflorirea corolei si deschiderea primei flori.

La cires si visin se folosesc aceleasi produse ca la par, impotriva moniliozei si antracnozei si se aplica la scuturarea petalelor.

La piersic si cais se aplica o stropire impotriva moniliozei, fainarii cu Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2% sau Sumilex 0,1%, atunci cand 10-15% din flori si-au scuturat petalele.

Este bine de retinut ca in perioada de vegetatie piersicul nu suporta stropiri cu zeama bordeleza.

Quote    Reply   

#5 [url]

Jan 19 11 12:03 AM

Stropiri la pomi fructiferi - Lista data de un inginer agron

Tratament pomi (piersic,cais,prun,visin,cires)
1Tratament iarna
-US1 1,5%
2.Umflarea mugurilor pana la buton alb,roz,sau verde
-turdacupral 0,5%
3Scuturarea petalelor
-topsin 0,1% sau
-dithane 0,2% +topsin 0,07 % sau
Captadin0,2+victenon 0.03 %
4 Cand fructele au 0,5 - 1 cm
-captadin 0,25 % + fastac 0,01%
5.CAND FRUCTELE AU 1- 2 CM
-DITHANE M45 0,2% + DECIS 0,02%

****SE REPETA TRATAMENTELE DE LA NR 4 SI CINCI DIN DOUA IN DOUA SAPTAMANI


Tratament pomi (mar , par, gutui)

tratament iarna-pana la umflarea mugurilor
-US! 1,5 + turdacupral 0,5 %
2.Tratament in faza de buton roz
-turdacupral 0,5 %
3Tratament cand 30%-40 % din petale au cazut
-dithane M45 0,2 +topsin 0,07 %
Tratamentul cand fructele au diametrul 0,5-2 cm
-captadine0,25 % + fastyac 0,01 % sau
-dithane 0,20 % +decis 0,02 %
Tratament cand mugurii fructele au diametrul 1-2 cm
captadin 0,25 % Victenon 0,05 %

Se repeta tratamentul de la numerele 4 si 5 din doua in doua saptamani]

Sc solarex impex srl
str dunarii 41
tel/fax 051 427 454

Quote    Reply   

#6 [url]

Jan 19 11 9:35 PM

Doru ia legatura cu Iura de la Breasta(roagal pe Dinu(0767218563) sa-ti faca cunostinta) si dute si oferate sa lucrezi pe gratis acolo la el la pepeniera si invata fiecare detaliu si vezi cum se lucreaza cu pomii ca din casa poti sa ai toate informatiile ca daca nu bagi minile in noroi nu vei invata meserie

Quote    Reply   

#7 [url]

Jan 21 11 1:44 PM

Ion Jernovoi wrote:
Doru ia legatura cu Iura de la Breasta(roagal pe Dinu(0767218563) sa-ti faca cunostinta) si dute si oferate sa lucrezi pe gratis acolo la el la pepeniera si invata fiecare detaliu si vezi cum se lucreaza cu pomii ca din casa poti sa ai toate informatiile ca daca nu bagi minile in noroi nu vei invata meserie


Am spus ca vreau un lant de magazine cu productie proprie nu sa invat MESERIE ,, si nu stii ca am crescut la tara,, 18 ani tot
cu mainile in pamant am stat .

Multumesc pentru sfat o sa vorbesc cu Dinu cand se mai duce pe acolo sa ma ia si pe mine odata .

Quote    Reply   

#8 [url]

Jan 24 11 2:28 PM

Chiar dacă încă nu este evident, încet-încet ne apropiem de sfârșitul iernii, iar dacă am terminat cu tăierile pomilor este timpul să ne apucăm de primul tratament al pomilor fructiferi. Aceste tratamente, la sfârșit de iarnă sunt cele mai importante dintre toate, așa că executarea corectă a acestora ne va scuti de multe probleme în timpul anului.
Scopul acestor tratamente de iarnă

Tratamentele sunt aplicate, atât contra dăunătorilor, cât și pentru combaterea bolilor, ciupercilor.

Livada, gradina si via - boli, daunatori si tratamenteContra dăunătorilor, folosim ulei horticol combinat cu insecticid care acţionează prin intoxicarea şi asfixierea larvelor şi ouălor hibernante ale acestora, cum ar fi păduchele din San Jose sau păianjenul roşu comun al pomilor. Câteva produse de acest tip sunt: Confidor oil sau Oleodiazol, dar personalul din magazinul fitosanitar vă poate ajuta la alegerea unui produs similar.

Pentru combaterea infecțiilor cu ciuperci şi bacterii, se folosesc fungicide de contact pe baza de cupru: Champion, Funguran OH, etc. Poate fi folosită şi zeamă bordeleză (piatră vânătă), o substanţă tradiţională, fiind soluţia cea mai ieftină şi cea mai puţin toxică dintre toate, însă este mai anevoios de preparat şi, în general, mai dificil de folosit, aici găsiţi tot ce este de ştiut despre preparare şi folosire.

Eu, de obicei, folosesc Champion şi Confidor OIL pentru aceste stropiri de sfârşit de iarnă/primăvară.
Sfaturi practice

tratament cu fungicidIată câteva reguli general valabile:

* se efectuează la temperaturi de peste 5C
* respectaţi strict concentraţiile indicate pe ambalaj
* folosiţi echipament de protecţie (mască, ochelari)
* ţineţi animalele de casă departe de grădină când stropiţi
* respectaţi măsurile de igienă şi protecţia muncii afișate pe ambalaj
* alegeţi zile cănd nu este vânt puternic și probabilitatea de ploaie este scăzută

Mai jos aveţi câteva sfaturi care se bazează mai mult pe observaţiile, logica şi experienţa mea, nu uitaţi însă că nu sunt inginer horticultor şi nici nu am zeci de ani de experienţă în spate:

* efectuaţi tratamentele după tunderea pomilor (nu prea are sens să trataţi părţile care vor fi tăiate ulterior, este risipă de material)
* eu aplic întotdeauna prima dată fungicid iar uleiul după, pentru că aşa mi se pare logic. Din moment ce principiul de funcţionare al uleiului horticol constă în formarea unei pelicule subţiri pe suprafaţa ramurilor nu văd cum şi-ar face efectul fungicidul, care este pe bază de contact.
* cumpăraţi un prelungitor pentru stropitor! Se găsesc de lungimi pâna la 1.5m, din aluminiu, ce-i drept au preţul destul de piperat dar merită fiecare bănuţ. (Am crezut că n-aud bine când mi-au zis preţul în magazin, dar după stropirea de azi, cred că a fost cea mai bună investiţie din ultima vreme. Am terminat de 3-4 ori mai rapid, nu a mai fost nevoie să car scara după mine, să tot urc şi să cobor etc. Dacă mă gândesc mai bine, la cât de util este cred că a fost defapt ieftin!).
* dacă observaţi că s-a trezit văntul să vă orientaţi cu spatele spre acesta, nu este deloc plăcut o doză de fungicid direct în faţă. Regula este valabilă şi când aveţi o “treabă mică” urgentă în grădină, mai ales la bărbaţi…nu că eu aş face vreodată aşa ceva, zic numai aşa…ca fapt divers.

Este foarte important să nu faceţi economie la material, toată suprafaţa pomilor trebuie acoperită cu substanţa folosită, nu degeaba se mai cheamă şi tratament de îmbăiere. Pentru mai multe informații despre pomicultură aruncați o privire la această carte!

Quote    Reply   

#9 [url]

Jan 24 11 2:31 PM

Ieri mi-am vărsat sângele pentru grădina mea, uitați aici dovada, așa că acum suntem legați pe viață! Am început cu asta, pentru că am vrut să demonstrez că nu numai pomii suferă din cauza tăierilor periodice (nu că eu aș fi suferit chiar așa de tare ). Pe termen lung, aceste tăieri sunt benefice, însă ele reprezintă un stres pentru pomi, de aceea un aspect important al acestor lucrări este tratarea corespunzătoare a rănilor rămase în urma tăierilor.

Pentru ca rănile să se vindece cât mai rapid, cel mai important este executarea corectă a tăierilor, mai ales la ramurile groase. Trebuie să avem grijă să le tăiem la inel (adică cât mai aproape de bază) și să nu lăsăm cioturi fără frunze, pentru că acestea oricum se vor usca.

Dacă am executat corect tăierile, se pornește cicatrizarea rănilor, care cu timpul vor acoperi rana, însa acest proces poate dura ani buni, în funcție de starea de sănătate și vârsta pomului. Până la vindecare, rana oferă acces liber ciupercilor și bacteriilor, care pot duce la pierderea pomului.

Prepararea și acoperirea rănilor este un proces destul lung și anevoios, dar din fericire trebuie să avem grijă doar de cei care au diametrul de peste 2-3 cm.

Un avantaj al efectuării stropirilor de iarnă după tăieri este că rănile sunt dezinfectate de fungicid, de aceea când tratați rănile, să evitați atingerea acestora cu mâna și efectuați următorii pași simpli:

Neteziți suprafața și îndepărtați scoarța din jurul rănii până la țesutul sănătos:
rana taiere taiem scoarta pana la tesutul sanatos rana curatata si netezita

Acoperiți toată suprafața cu mastic, de preferință într-o zi fără ploaie:
mastic acoperim rana cu mastic pe baza de ceara rana-acoperita

Acest chit/mastic de obicei este un produs pe bază de ceara, dar eu nu prea am văzut în magazinele fitosanitare de la noi și am cumpărat până la urmă din Ungaria, două tipuri: Biocera și Fagél și sunt mulțumit de ambele produse. Dacă nu puteți face rost de acest mastic special poate fi folosit direct ceară, sau, în cel mai rău caz, vopsea de ulei, dar în niciun caz să nu încercați acoperirea cu noroi, lut, bălegar etc., mai degrabă lăsați rana curățată, neacoperită.

Quote    Reply   

#10 [url]

Jan 24 11 2:36 PM

Tăierea pomilor fructiferi este poate cea mai dificilă operațiune din grădină, nu pentru că ar fi foarte complicată, însă necesită cunoștințe specifice și experiență iar probabilitatea de a greși este mare, putând afecta grav evoluția pomilor. Este o lucrare obligatorie în livadă, fiind importantă din punct de vedere a rodirii, de aceea, dacă nu suntem siguri de modul corect de efectuare a acesteia, mai bine cerem ajutorul unui specialist.

În funcţie de vârsta şi de gradul de dezvoltare a pomului putem vorbi de tăieri de formare, la pomii tineri (1-5 ani) şi tăieri de menţinere la cei maturi, care este defapt tema acestui articol.

Astea fiind spuse, aș dori să vă prezint, cât se poate de sumar, ce trebuie să ştiţi despre tăierea pomilor fructiferi, pentru a evita greșelile grave.
De ce este necesară tăierea pomilor, și când se face?

De obicei se efectuează în perioada de repaus, după căderea frunzelor (în afară de cireș, vișine și piersic, care se tai vara după recoltare) și are ca scop următoarele:

* menținerea echilibrului dintre creștere și rodire
* îmbunătăţirea sau menţinerea calităţii recoltei
* controlul formării coroanei
* păstrarea coroanei aerisită și luminată

Unelte necesare

scule_taiere_pomiDacă ne hotărâm să efectuăm singuri tăierea pomilor, vom avea nevoie de următoarele unelte:

* foarfecă de grădină
* foarfecă de crengi cu mâner ergonomic
* fierăstrău cu ramă
* fierăstrău cu lamă retractabilă (opțional)
* scară extensibilă
* tocătoare de crengi (opțional)
* mănuși de grădină (mai ales dacă temperatura este sub 0 grade)

Cum să tăiem pomii fructiferi?

Cel mai important de reținut este faptul că tăierea este o măsură de stimulare a creșterii, și nu de limitare a acestuia, dacă portaltoiul este un soi viguros, nu putem limita creșterea acestuia, indiferent cât de drastic am tăia! Cu cât se taie mai mult cu atât creşterea va fi mai vigoroasă, proporţionalitatea asta directă fiind principiul de bază al tunderii plantelor. Tăierile se efectuează la temperaturi de peste peste -5 C, în concordanţă cu tăierile din anii anteriori.

Iată câteva sfaturi de bază:

* prima dată eliminăm ramurile uscate, rupte sau rănite
* este foarte important să îndepărtăm ramurile afectate de boli
* când tăiaţi ramuri să faceţi tăietura cât mai aproape de baza lor (inelul ramurii), fără a răni scoarţa
* trebuie îndepărtate ramurile care se intercalează sau se ating
* se îndepărtează ramurile îndreptaţi spre interiorul coroanei
* totdeauna se taie la o ramificaţie, înlocuind lăstarii bătrâni cu lăstari mai tineri
* să nu uităm nici de normarea mugurilor de rod
* dacă nu avem ramificaţie (în special la tăierile de formare) se taie oblic, deasupra unui mugure orientat spre exterior, fără a-l răni, dar nici prea departe de acesta
* dacă rana are diametru mai mare de 2 cm se aplică mastic special (de obicei pe bază de ceară) pentru a preveni infecţiile şi a stimula vindecarea lor

Dacă nu s-au efectuat anual tăierile de menținere la un pom, s-ar putea ca după tăiere (care este obligatoriu mai severă) să avem o recoltă săracă sau să nu avem deloc, dar după primul an cu siguranţă vom observa efectele benefice a tăierilor.

Ca să nu fie numai teorie, în articolul următor vă voi prezenta, tăierea pomilor fructiferi în practică, la mine în grădină! Până atunci, un singur lucru vă mai întreb, voi apelaţi la specialişti sau efectuaţi tăierile singuri?

http://hobbygradina.ro/2010/01/14/taierea-pomilor-fructiferi/

Quote    Reply   

#11 [url]

Jan 24 11 2:39 PM

Rărirea fructelor la pomii fructiferi

Scris de huni pe 02.06.2010 in categoria Gradinarit (16 comentarii)
Etichete: cais, fructe, ingrijire pomi, iunie, mar, par, piersic, pomi fructiferi, rarire

grup_de_fructe_mar_ininte_de_rarirePe lângă tăierile de menținere anuale şi tratamentele fitosanitare pomii fructiferi mai au nevoie de o lucrare esenţială: normarea încărcăturii de rod. Acest lucru înseamnă defapt rărirea fructelor, fiind recomandată mai ales la măr, păr, cais şi piersic. Rărirea fructelor se bazează pe un principiu binecunoscut de grădinari, pentru care formularea cea mai elocventă este în engleză: “less is more”, adica mai puţin este defapt mai mult.

Lucrarea are ca scop creşterea calităţii fructelor şi se realizează mecanic sau chimic în livezile mai mari, dar se poate face şi manual, aceasta fiind metoda cea mai convenabilă în grădinile mici, de lângă casă. La pomii tineri este chiar recomandat îndepărtarea tuturor florilor/fructelor pentru a concentra energia plantei pe dezvoltarea coroanei.

La cais, fructele trebuie rărite astfel încât între două fructe să rămână suficient spaţiu pentru încă unul (imaginar). La măr şi păr, unde inflorescențele sunt în grup nu se lasă mai mult de 1-2 fructe într-un grup. Rărirea fructelor se face în iunie-iulie când fructele au diametrul de 3-4 cm şi se face cât mai devreme, pentru a preveni concurența dintre fructe pentru nutriţie şi apă.
Normarea încărcăturii de rod în practică

Eu am un măr tânăr de Golden Delicious la care am făcut normarea încărcăturii de rod urmând următorii paşi:

1. am scuturat bine pomul, să cadă fructele care oricum ar fi căzut
2. am îndepărtat grupurile care erau în plus pe ramurile mai slabe
3. am lăsat un fruct pe grup peste tot

Aş menţiona că al meu măr este unul destul de tânăr şi accentul se pune pe dezvoltarea coroanei, de aceea am fost destul de drastic, fiindcă pomişorul a fost plin de flori şi fructe, dar sunt pregătit să sacrific recolta în următorii doi ani pentru a avea un pom cu coroană frumoasă şi puternică, ştiind că oricum ne va recompensa ulterior pentru răbdarea noastră.

De gustat am gustat, pentru că pomişorul a făcut un măr chiar în primul an, ce-i drept toată energia lui s-a dus în acel fruct pomul nedezvoltându-se aproape deloc, dar pe vremea acea nu ştiam că trebuia să îndepărtez floarea . Partea bună este că măcar ştim că este un soi foarte gustos, deci merită să mai aşteptăm câţiva ani pentru a avea o recoltă bogată.

Spor la treabă şi ţineţi minte regula de aur a grădinăritului: “less is more”!

Quote    Reply   

#12 [url]

Jan 24 11 2:43 PM

Pregătirea pomilor fructiferi pentru iarnă

Scris de huni pe 18.11.2009 in categoria Gradinarit (9 comentarii)
Etichete: fertilizare, fungicid, iarna, pomi fructiferi, stropit, tratament de toamna, var

ceata_de_toamanaAnul acesta parcă s-a făcut toamnă de la o zi la alta, și cert este că încet-încet ne apropiem de iarnă, deci nu este bine să neglijăm pregătirea grădinii, dar mai ales a pomilor din grădină pentru iarnă. Iarna este perioada de odihnă a acestora, se oprește circulația apei, pentru a suporta temperaturile scăzute fără probleme, însă acest lucru nu înseamnă că noi nu mai trebuie să facem nimic pentru protejarea lor. Cel mai important este aplicarea tratamentelor de toamnă cu fungicide pe bază de cupru (Funguran OH, Zeamă bordeleză etc. în magazinul fitosanitar vă pot recomanda și alte produse), după căderea frunzelor. Frunzele trebuie adunate, și dacă a avut loc vreo infecţie trebuie arse, sau îngropate iar dacă pomul a fost sănătos se compostează.

Se adaugă compost la baza pomilor, și se sapă pământul pentru a permite apei să ajungă la rădăcini. Din fericire de obicei toamna plouă destul, dar dacă nu, este chiar recomandat câte o udare abundentă ca pomii să-și facă rezerve pentru iarnă.

Nu în ultimul rând trebuie să protejăm tulpinile contra încălzirii, pentru că dilatațiile provenite din încălzirile și răcirile repetate dăunează ţesuturilor, ducând la apariția crăpăturilor în coajă, care vor deveni cuibul agenților patogeni. Se face foarte simplu, prin vopsirea tulpinii cu un strat subțire de var. Destul de multă lume face acest lucru, însă de cele mai multe ori incorect, fără să știe scopul real, fie primăvara, când deja este târziu, fie ca tratament contra dăunătorilor. Deci încă o dată, tulpinile se vopsesc cu var, pentru a le proteja contra încălzirii, și nimic altceva!

Din fericire la mine nu este cazul dar dacă aveți o grădină fără gard, trebuie să protejați tulpinile contra daunelor iepurilor, înfășurându-le cu hârtie de ziar sau cu plasa rabitz (asa-i că acum are sens și denumirea: rabbitz).

Quote    Reply   

#13 [url]

Jan 24 11 2:51 PM

http://cuelisa.com/2010/02/17/stropirea-din-februarie-a-pomilor/
Elisa – gradina mea de vis
Elisa. Un blog util si cateodata frumos



Stropirea din februarie a pomilor
Posted on 17 februarie 2010 by Elisa

Ieri,sotul meu a pregatit substantele pentru ca azi (17 februarie) ,daca este timp frumos(daca nu ploua), sa stropim pomii cu zeama bordeleza.Reteta aici:

- Zeama bordeleza este o substanta de combatere a bolilor, care se prepara foarte usor in gospodarie astfel: pentru o concentratie uzuala de 0,75-1%, la 100 litri apa se foloseste 1 kg piatra vanata (sulfat de cupru), care se neutralizeaza cu var nestins in proportie de 2:1 (0,5 kg), sau var stins (pasta) in raport de 1:1 sau 1:2; piatra vanata se dizolva in apa calda cu o zi inainte; solutiile de piatra vanata si de var se prepara separat; dupa dizolvare, solutiile se amesteca si se adauga apa pana la 100 litri solutie. Este important ca zeama bordeleza sa aiba o reactie neutra sau slab alcalina, verificand cu hartia de turnesol care trebuie sa se albastreasca. Daca nu se intampla acest lucru, se mai adauga lapte de var. Prepararea trebuie facuta numai in vase de lemn sau smaltuite, si nu in vase de metal. Solutia nu trebuie pastrata prea mult timp, cel mult de la o zi la alta.

sulfat cupru micro Stropirea din februarie a pomilor aceasta-i sulfatul de cupru iar varul nu stiu daca se gaseste la punguta.Noi am luat la sac praf nestins si sper ca mai avem.

Desigur ca vom face reteta la scara 1/10 fiindca pompa noastra are capacitatea de 10 litri.Nu ne ajunge la toti pomii o singura pompa asa ca prepararea se repeta de vreo 2-3 ori.

Quote    Reply   

#14 [url]

Jan 24 11 2:59 PM

http://www.casaplant.com/files/index.php?mainpage=productview&nPageNo=5&nGroupNo=0&cid=3&act=view&pfilter=

Fungicide
Denumire CUPRITIM 50 PU
Mod de actiune fungicid de contact
Substanta activa cupru 50%
Mod ambalare 50 gr
UM buc
Pret 3.30 lei
Comanda minima 1
Comanda maxima 500

---------

pt 100 litri trebuie 500 grame deci 30,3 lei

Quote    Reply   

#15 [url]

Jan 24 11 3:00 PM

http://www.fermierul.ro/modules.php?name=News&file=print&sid=1031

Documentatie tehnico - economica de cultivare a castravetilor, conopidei si a tomatelor in sistem ecologic

Calcule minutioase

Quote    Reply   

#16 [url]

Feb 23 11 1:17 PM

Re: Stropiri la pomi fructiferi - Lista data de un inginer a

Enciu Doru wrote:
Tratament pomi (piersic,cais,prun,visin,cires)
1Tratament iarna
-US1 1,5%
2.Umflarea mugurilor pana la buton alb,roz,sau verde
-turdacupral 0,5%
3Scuturarea petalelor
-topsin 0,1% sau
-dithane 0,2% +topsin 0,07 % sau
Captadin0,2+victenon 0.03 %
4 Cand fructele au 0,5 - 1 cm
-captadin 0,25 % + fastac 0,01%
5.CAND FRUCTELE AU 1- 2 CM
-DITHANE M45 0,2% + DECIS 0,02%

****SE REPETA TRATAMENTELE DE LA NR 4 SI CINCI DIN DOUA IN DOUA SAPTAMANI


Tratament pomi (mar , par, gutui)

tratament iarna-pana la umflarea mugurilor
-US! 1,5 + turdacupral 0,5 %
2.Tratament in faza de buton roz
-turdacupral 0,5 %
3Tratament cand 30%-40 % din petale au cazut
-dithane M45 0,2 +topsin 0,07 %
Tratamentul cand fructele au diametrul 0,5-2 cm
-captadine0,25 % + fastyac 0,01 % sau
-dithane 0,20 % +decis 0,02 %
Tratament cand mugurii fructele au diametrul 1-2 cm
captadin 0,25 % Victenon 0,05 %

Se repeta tratamentul de la numerele 4 si 5 din doua in doua saptamani]

Sc solarex impex srl
str dunarii 41
tel/fax 051 427 454

Am fost la un magazin specializat pentrua ma documenta de stropirile si ingrasamintele necesare si preturile pt fiecare


Fastac 1l = 175 ron
Decis 1l = 115 ron
Dithane 1l = 40 ron
captadin 1l= 38 ron

IN fazele 1,2,3,4 de mai sus se poate inlocui cu urmatoarele

1Tratament iarna
US1 1,5% in loc de asta(deoarece nu se mai fabrica US1 ,zic unii) se poate folosi
Nuprid 1l = 30 ron
Caifidor 1l = 33 ron
Emerte 1l = 25 ron
II Merpan ,Folpan,(basicare frunzelor de piersic )+ Kovate ,Zebra,Lamdex
III Captadin,Turda,Topsin+ Ialstar,Midash
IV Ravrol,Teldor
----------------------------------------------------------------

Ca si ingrasaminte pentru legume

NPK - 20.20.20 (complexe) 135 ron /sac
Ridamil V,Bravo+Cropnoix,Calipso,Naspelan,Actara + Teldor , Rural,Lunlex
calipso 1,8 - 2,5 ml / 10 l apa ---100 mp ----100 ml = 80 ron

Quote    Reply   

#18 [url]

Mar 21 11 10:20 PM

Imediat ce temperatura depaseste 3-4 grade C, e cazul sa va apucati de stropirea plantelor pe care le aveti in curte (pomi, trandafiri etc.). Feriti-va de zilele cu vant, veti face risipa de solutie, iar o parte din vapori v-ar putea ajunge in plamani (si vorbim de substante cu potential cancerigen!). Deasemenea, nu stropiti in zilele cetoase, sau in zilele din care, din orice alt motiv, scoarta copacului ar putea fi uda.

Metoda de stropit, in aceasta perioada a anului, este imbaierea. Pomul trebuie acoperit, de sus si pana jos, cu o pelicula continua de lichid. Rotiti-va imprejurul crengilor si al intregii coroane, pana sunteti siguri ca n-a mai ramas nici macar un centimetru neacoperit.

Primul tratament se face cu una dintre substantele Oleocarbetox (1,5%), Carbetox (1,5%) sau polisulfura de bariu (6%). La fel de bune sunt si stropirile cu Oleodiazol (1,5%), Aplaudus super (1,5%). Zece zile mai tarziu reveniti cu o stropire cu sulfat de cupru („piatra vanata”), in concentratie de 2%, si fara var (atentie, deci, nu e vorba de celebra zeama bordeleza!). Aceste substante ucid atat larvele, cat si adultii paduchelui de San Jose, afidelor, acarienilor, larvelor miniere etc.

Sculele folosite? In functie de marimea gradinii dvs. Pornind de la un simplu spray de mana, si mergand pana la clasicul vermorel sau mai noul atomizor.

Quote    Reply   

#19 [url]

Mar 21 11 10:21 PM

In pomicultura, dupa efectuarea taierilor si stropirilor de iarna urmeaza o serie de lucrari si stropiri care vor asigura recoltele acestui an.

La mar se aplica doua tratamente de baza cand:
1. 10-20% din mugurii florali sunt la inceputul infrunzirii (sunt cat o urechiusa de iepure);

2. 10-15% din flori si-au scuturat petalele.

Ambele tratamente se executa impotriva rapanului si a fainarii. La aceste stropiri, se folosesc unul dintre urmatoarele produse: Benlate 50WP 0,05-0,07%, Punch 40EC 0,005 - 0,0075%, Rasumin 0,15%, Systane 0,1 - 0,125%.

Este indicat sa folositi solutiile alternative pentru o mai mare eficienta.

La prun de o importanta covarsitoare sunt in aceasta perioada urmatoarele tratamente:
1. Pentru reducerea rezervei de daunatori, stropirea se aplica intre fazele de buton verde si inaltarea inflorescentelor. Tratamentul se aplica cu zeama bordeleza 1% sau Turdacupral 50 PV 0,5%.

2. La caderea petalelor, prunii se stropesc cu unul din urmatoarele produse: Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2%.

La par in aceasta perioada este obligatoriu tratamentul pentru rapan si defoliatoare care se executa cu Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2% si se efectueaza in intervalul dintre inflorirea corolei si deschiderea primei flori.

La cires si visin se folosesc aceleasi produse ca la par, impotriva moniliozei si antracnozei si se aplica la scuturarea petalelor.

La piersic si cais se aplica o stropire impotriva moniliozei, fainarii cu Dithane M45 0,2% sau Vondozeb 0,2% sau Sumilex 0,1%, atunci cand 10-15% din flori si-au scuturat petalele.

Este bine de retinut ca in perioada de vegetatie piersicul nu suporta stropiri cu zeama bordeleza.

Quote    Reply   

#20 [url]

Mar 21 11 10:32 PM

Uitati si reteta de stropit pomii:

1.In repaus vegetal (inainte de inmugurire; stropitul de iarna), la toti pomii:
- se face in zilele cu temperaturi peste 0*C , cu substante care contin un fel de ulei ( oleo........ ) care acopera insectele si le ucide prin sufocare.
Se foloseste "oleoekalux", "oleodiazol" si, in general, tot ce contine in denumire (la inceput) oleo.... .
Noi am folosit ceva de genul "oleocarbo..... super".

2. Inainte de inflorire, la toti pomii:
- sinoratox + dithane
(se pot folosi si alte insecticide + funcigide dar noua asa ne-a dat tipul de acolo si au avut efect benefic anul trecut);

3. In timpul infloririi, astfel:
- la prun, visin, cires, cais, piersic etc, cand se scutura 15 - 20 % din flori, cu
"sinoratox", dar noi am pus si dithane;
- la mar, par, gutui etc., cand se scutura 50 - 60 % din flori, cu "sinoratox".
(inca n-am stropit si vom pune si dithane);

4. La cca 12 zile de la stropitul "3", se stropeste tot cu sinoratox + dithane.

5. In cursul verii, cand apar semne de omizi, se stropeste cu "fastac".

Exista scheme mult mai complexe dar, daca o aplicam pe aceasta, e mai mult decat suficient.
Se fac insa si stropiri speciale, pentru bolile/daunatorii care apar izolat.
Schema de mai sus este una de prevenire.

Quote    Reply   
Add Reply

Quick Reply

bbcode help